To boost or not to boost…


Læs dette også To Boost or not to boost version 2.0

Du kender den godt, den der besked fra Facebook om at dit indlæg klare sig super godt, så skulle du ikke lige smide nogle penge efter det og booste det?

Facebook vil nemlig gerne tjene penge…

MEN, hvis dit indlæg klare sig super godt uden boost, hvorfor så booste det?

Hvis du booster vil du ofte se, at det kun er meget lidt ekstra du faktisk får i rækkevidde med dit boost, og den almindelige rækkevidde er som regel 3 gange større. Dette skyldes tit, at når du laver et opslag, så er din målgruppe jo som regel, dem der allerede følger din side.

Facebook er ligeglad, de nemlig tjene penge…

Hvis du så booster et ikke så populært opslag er det så bedre? næppe…

Pointen er faktisk, boost findes fordi Facebook vil tjene penge… ikke for nogen som helst anden grund.

Derfor må svaret være, not to boost…

Hvad skal du så gøre hvis du vil ud?

Det er ret nemt, du skal bruge dit Facebook budget på at lave målrettede annoncer. Annoncer der er skabt med det formål, at nå ud til dem der ikke i forvejen følger din side. Annoncer der skaber et behov som læseren ikke vidste at de havde.

Stop boosting og lav målrettede annoncer i stedet.

facebookmoney