Brief din grafiker rigtigt og spar tid og penge!


Med den helt rigtige forberedelse, kan du nemt give din grafiker den information, der skal til for at han eller hun, kan lave det du ønsker -første gang! Her er nogle små fif til, hvordan du kommer godt fra start med en grafisk opgave.

1: Kort introduktion, beskriv dit firma helt kort, så din grafiker ved hvad det er der skal markedsføres, og kender jeres værdier.

2: Følelser, beskriv den følelse som dit brand skal frembringe. Ja det kan faktisk være svært, så brug gerne noget tid, på at få det defineret.

3: Look and feel, fortæl hvad for noget design du kan lide. Hvad finder du æstetisk og smukt, kom gerne med eksempler.

4: Andre brands, fortæl om hvilke andre brands, du synes gør det godt, og hvilke du ikke bryder dig om.

5: Konkurrence, hvem er jeres største konkurrenter, og hvordan skiller I jer ud fra dem. Hvad gør lige dit brand specielt.

6: Behov, hvad er det præcis du skal bruge til din kampagne eller branding. En webside, et banner, et katalog etc.

7: Budget, hvor meget skal der postes i projektet, og hvad forventer du at få ud af de penge. (din grafiker kan hurtigt fortælle dig om det er realistisk.)

8: Tid, der skal altid være en deadline, og jo før din grafiker kender den, jo bedre er det. “Hurtigst muligt” er ikke en deadline, dato på tak.

Briefing button